lørdag 11. mai 2013

På tur i Østerlimarka

Pakket ryggsekken i dag morges for å gå på tur i Østerlimarka og utforske mitt nye nabolag.  Fint vær og behagelig temperatur, dels i nye omgivelser. Først et par bilder fra selve skogen:

I

Tørt og fint, som det fremgår :-)
 
 


Langt om lenge skimter jeg et skilt til turens mål: Shellhytta på andre siden av Thoresentråkket.

Der serveres en fortreffelig kaffe med rosinbolle, særlig hvis man har med seg turkoppen sin:


Smultronstället fant jeg også:


Jeg hadde trodd at Markagrensen var hellig i Oslo, men den gang ei:


Men staselige boliger blir det jo, med perfekt beliggenhet, gode kommunikasjoner rett i nærheten, for ikke å snakke om skogen like ved :-)


Etterord:

I tilfelle leseren lurer på dimensjonene av skogen, kan jeg som et hint røpe at man kan støte på brummbjørner og tigergutter der, og til og med et molefunkent esel og en smågris! For slett ikke å nevne en viss Petter og hans slekt og venner.
Posted by Picasa

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar